duminică, 21 martie 2010

Chec delicios cu stafide

Daca tot am vorbit despre grasimi "arse", ar fi cazul sa ne mai indulcim un pic, asa ca am sa prezint in continuare o reteta de chec foarte simpla, avand ca avantaj faptul ca este 'homemade' si cunosti in totalitate ingredientele, fara E-uri surpriza.

Ingrediente:

200 de grame de unt (eu am folosit margarina Rama)
250 de grame de zahar (eu am folosit 150g Fructoza)
2 plicuri de zahar vanilat
3 oua mari
300 de ml. de lapte
50 de grame de cacao
500 de grame de faina
1 plic de praf de copt
150 de grame de stafide.

Preparare:

Prepararea dureaza foarte putin -> cuptorul se aprinde de la inceput si se fixeaza la 180 de grade Celsius.
Stafidele au fost puse la inmuiat intr-o canuta cu lapte cu cateva ore inainte.

Se mixeaza untul/margarina moale (la temperatura camerei) cu cele 200g de zahar si cele 2 plicuri de zahar vanilat:

Nu este necesar ca zaharul sa se dizolve in masa de unt, doar sa se obtina o compozitie cremoasa, arata un pic ca o crema taiata, sa nu va speriati, in continuare se adauga cate un ou, pe rand, mixand rapid dupa fiecare.



Faina se amesteca cu praful de copt(daca se poate sa fie cernuta chiar daca e 000) si se adauga in compozitie cate o lingura, alternand cu 250 ml. de lapte turnat cate putin si amestecand cu grija, se obtine un aluat fluid, dar destul de dens. Se amesteca usor cu stafidele scurse de lapte.

Se toarna 1/3, intr-o forma, unsa cu unt si tapetata cu faina sau cu hartie de copt.
1/3 se amesteca cu cacao, 50g zahar/fructoza, si se toarna ca strat 2, si se amesteca in diverse feluri, apoi restul (1/3) se toarna peste.

Se introduce forma in cuptor si coace la 180 de grade Celsius timp de 35-40 de minute, relevant fiind clasicul test al scobitorii care, introdusa in chec, trebuie sa iasa curata atunci cand checul este copt.

Dupa ce s-a racit, se pudreaza cu zahar pudra sau se acopera cu o glazura:

Acesta este rezultatul.


Pofta buna !!

Un comentariu: