marți, 18 ianuarie 2011

Tort - Bio delicios


M-am gandit ca ar fi cazul sa incep anul sub semnul Bio, avand in vedere ca m-am "convertit" la BIO (incerc ca tot ceea ce folosesc/mananc sa fie BIO) si am convertit totul gradual pe masura ce mi se termina ii cautam un inlocuitor BIO.
Sa ne intoarcem la tort care a fost 95% bio :).

Blat:
6 oua - de la tara (BIO)
250 gr zahar (eu am pus fructoza)
300 gr faina ( eu am pus faina de grau integrala)
10 linguri apa (plata)
1 praf de copt

Se freaca galbenusurile cu zaharul adaugand din cand in cand, cate o lingura de apa pana se obtine o crema ca si o alifie. Separat se amesteca faina cu praful de copt si se adauga putin cate putin in amestecul de galbenusuri. Albusurile se bat spuma si se adauga la amestec.
Se unge o forma de tort de 26 cm cu unt si se tapeteaza cu faina, se pune
compozitia in forma si se coace la 180 de grade,timp de 45 min. Se scoate pe un gratar si se lasa sa se raceasca.
Eu am stat un pic cu grija pentru ca ma asteptam sa nu creasca foarte tare(aveam faina integrala, care este mai grea decat faina alba), insa a fost suficient de inalt cat sa il pot imparti in 3 parti.

Am cumparat de la Naturalia, 2 pliculete de budinca Bio, una de vanilie si una de ciocolata, fara E-uri si alte alea.
Asa ca am preparat prima budinca - de vanilie, culoarea nu este cea asteptata si "preparata" chimic, daca ati vazut un baton de vanilie uscat, el este cam inchis la culoare asa era si budinca mea, in care am pus 500ml si 4 linguri de fructoza, a iesit f buna (vezi instructiunile).
Pentru tort ca si fructe am cumparat visine congelate, asa ca am montat prima parte de tort insiropata cu sucul lasat de visine in urma decongelarii si miere, si am turnat prima budinca calda, apoi am plasat visinile in budinca.
Pasul urmator a fost sa torn un strat fin de ciocolata, apoi am plasat partea a doua insiropata peste pudinca si ciocolata si am turnat cea de a doua budinca ( de ciocolata) apoi am plasat restul de visine, am pus ultima parte de tort insiropata si am dat totul la rece.
Apoi am prepara glazura de ciocolata.

Pentru glazura:
210 gr ciocolata menaj
165 ml smantana lichida
25 gr miere
42 gr unt moale
42 ml de lichior
Se taie ciocolata cu un cutit sau se da pe razatoare.
Se incalzeste smantana cu mierea si se toarna peste ciocolata amestecand, ciocolata este intr-un bol la aburi.
Dupa ce s-a amestecat bine se adauga untul, se urmareste sa se topeasca si sa se omogenizeze totul foarte bine, dupa care se adauga lichiorul (se poate si fara).
In acel moment am trecut la acoperirea tortului,am pus tortul pe un gratar si am inceput sa torn glazura, rezultatul il vedeti in imagine (trandafirii de pe tort i-am facut si caramelele Sugus).

Enjoy !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu